Få hjälp från början till slut hos fototjänsten myFUJIFILM
Följ oss: myFUJIFILM blog myFUJIFILM blog
myFUJIFILM blog myFUJIFILM blog

FAQ

Här hittar du en lista med de vanligaste frågorna vi får, och så klart svar på dem.

Allmänt
  • Varför måste jag registrera mig?

    Efter att du har registrerat dig kan du logga in och se leveransstatis för dina beställningar, eller hantera dina online-album. Dessutom sparas din adress, så att du slipper bekräfta den varje gång du handlar.

  • Varför loggas jag ut efter att ha lagt en beställning?

    I vissa fall kan det ta lite tid för din beställning att bearbetas. Av säkerhetsskäl loggas du därför ut efter att du har lagt en beställning. Det är bara att låta datorn jobba på av sig själv.

  • Hur ändrar jag mina användardata?

    För att ändra dina användardata måste du logga in. Klicka sedan på ”Hjälpcenter”. Här hittar du posten ”Användarkonto” i undermenyn till vänster. Om du vill ändra ditt lösenord kan du klicka på ”Glömt lösenordet?” till vänster i inloggningsrutan, utan att behöva vara inloggad.

  • Hur beställer man ett nytt lösenord?

    Klicka till vänster i inloggningsrutan, på länken ”Glömt lösenordet?”.

  • Kan ja öppna mina gamla projekt med den nya beställningsprogramvaran och fortsätta redigera dem?

    Den nya programvaran bygger på samma teknik som den nya webbshopen. Produkter som skapats med den och som sparats i molnet (på ditt användarkonto) kan öppnas med den. Det går inte att öppna eller redigera gamla sparade data med denna nya teknik.

Beställning
  • Vilka betalningsmetoder kan jag använda?

    Du kan välja att betala med både betalkort och med faktura. Viktigt: När du väljer att betala med faktura måste din adress vara din folkbokföringsadress.

  • Vad kostar frakten?

    59kr

  • Hur snabbt levereras produkten?

    Leveranstiderna finns på aktuell produktsida. Observera följande vid blandade uppdrag med artiklar ur olika produktkategorier: Blandade uppdrag till kan leda till delleveranser. Produkten med den längsta leveranstiden avgör när hela uppdraget slutförs.

  • Var/hur löser jag in en rabattkod?

    Om du vill lösa in en rabattkod, kan du göra detta i varukorgen efter att du har loggat in. Det är enda sättet som vi kan koppla ihop rabattkoden till ditt användarkonto.

  • Hur/var kan jag ange en annan leveransadress?

    Om du vill skicka leveransen till en annan leveransadress, klickar du på ”Annan leveransadress” i steget ”Leverans” när du lägger en beställning.

  • Hur kontrollerar man en beställnings status?

    För att kontrollera din beställnings status måste du logga in. Klicka sedan på ”Hjälpcenter”. Här hittar du posten ”Uppdragsstatus” i undermenyn till vänster.

  • Hur går en beställning till?

    I varukorgen samlas alla dina produkter som du har valt och skapat. Här kan du se, redigera eller radera varje enskild produkt. För att göra detta klickar du bakom produkten, på motsvarande symbol. Om du vill köpa produkterna i varukorgen, klickar du på knappen ”Fortsätt” för att fortsätta. Sedan kommer du till inloggningen och val av betalningsmetod. Sist av allt får du en komplett sammanfattning av din beställning, så att du kan kontrollera dina uppdragsuppgifter. Från denna kan du när som helst gå tillbaka och ändra dina uppgifter. Om alla uppgifter är riktiga och du vill lägga beställningen, måste du acceptera de allmänna affärsvillkoren i slutet av sammanfattning och sedan klicka på ”Köp”. Efter att beställningen har lagts visas en avslutande sida med ditt uppdragsnummer. Dessa uppgifter får du också som bekräftelse till din e-postadress.

  • När/hur får jag fakturan?

    Fakturan får du digitalt som bilaga (PDF) i leveransbekräftelsen.

  • Kan jag ändra eller annullera min beställning och adress efter att beställningen har lagts?

    Våra system sparar dina uppgifter i en fil som är anpassad till vår skrivare, som i samband med beställningen skickas direkt till våra maskiner. Efter överföringen går det tyvärr inte att ändra något.

  • Kan jag beställa fotoböcker tillsammans med andra produkter?

    När du beställer fotoböcker har du tyvärr inte möjlighet att lägga till någon annan produkt i samma uppdrag.

  • Hur kan jag ändra format på min fotobok under redigeringen?

    Det är tyvärr inte möjligt.

  • Hur kan jag ändra format på min kalender under redigeringen?

    Det är tyvärr inte möjligt.

  • Kan jag bränna min beställning på en CD och lämna in på någon filial?

    Det är tyvärr inte möjligt.

Fotoservice
  • Vilka filformat kan jag använda i beställningsprogramvaran?

    I princip stöds följande filformat i RGB-färgspektrat: JPEG (JPG) och PNG. PNG-filer får inte innehåll lager eller transparenter.

  • Vilka bildkällor kan användas?

    Förutom att ladda upp egna foton från din hårddisk kan du hämta bilder direkt från dina andra nätverk som t.ex. Facebook, Flickr, instagram...

  • Vad är den automatiska bildförbättringen till för?

    Den automatiska bildkorrigeringen är en högprestandaprocess som optimerar kontrast och färger. Dessutom korrigeras röda ögon. Dina bilder blir precis så bra de kan bli.
    Du kan inaktivera bildkorrigeringen i webbshopen om du är säker på att dina bilder redan är perfekta. I våra programvaruversioner går detta inte att välja - där är bildkorrigering alltid aktiverat.

  • Om jag inte är nöjd med resultatet av bildkorrigeringen, kan jag reklamera bilderna då?

    Observera att det inte går att reklamera bildera pga. färgförändringar efter att du har valt automatisk bildkorrigering.

Produktbank - dina sparade produkter
  • Vad är det för speciellt med produktbanken?

    I produktbanken kan du spara dina kreationer i upp till 30 dagar. Du kan när som helst forsätta redigera dem och beställa produkter.

  • Var i datorn sparas mina projekt?

    Windows:
    "C:\Users\_username_\AppData\Roaming\PhotoGenie X\"

    Mac:
    "/Users/_username_/Library/Containers/de.myfujifilm.pgx.osx /Data/Library/Application Support/de.myfujifilm.pgx.osx /File Storage/unprotectedFileStorage/projects/"

Licenser

Denna programvara använder flera gratis programvarupaket med öppen källlkod. Nedan finner du licensvillkoren för dessa paket. Programvarorna som körs under licens erbjuds på principen ”AS-IS” (som de är), och inga garantier för dessas funktion lämnas över huvud taget, varken explicit eller implicit.

Bouncy Castlecrypto libraries
JSON in Java
XML APIs Ext
Lightweight SWF header Reader (Java)
Pherialize
SLF4J

Stäng
För att förbättra din upplevelse använder vi cookies. Genom att fortsätta använda denna webbplats ger du ditt samtycke att göra detta. För mer information läs vår sekretesspolicy.
Close